Hva utstyr bruker DU?

Lufta er for alle!

Hva utstyr bruker DU?

· 4 · 2207
*

Utlogget Ole-A. Basmoen

• #GeekLife
    • Vis profil
    • Basmoen.com
  • Kallenavn på CB: 082
  • Amatørsignatur: N/A
Hva utstyr bruker DU?
« på: Desember 30, 2018, 01:45:06 am »
Rett og slett av nysgjerighet lurer jeg!

For min egen del er jeg kun mobil, og utstyret som brukes består av en President Jackson 2 og en Siri Performer 5000 på taket.
Jeg har ofte et eksternt SWR meter koblet slik at det ligger ca i midtkonsollen siden det ikke alltig er like lett å se hva nåla på radioen viser, husker ikke merket på dette men det var ikke hverken stort eller dyrt. Bruker det dog kun for å få en viss indikasjon på ut-effekt og SWR, ikke noen eksakte målinger.

Så, nestemann, hva sitter så du med da?
Grunnlegger og initiativtaker bak CBRadio.no CBFroum.no

Kjent som "Panservogna" på 11-meter'n

www.cbradio.no www.basmoen.com

*

Utlogget andreas

• *
    • Vis profil
  • Kallenavn på CB: CT015
Sv: Hva utstyr bruker DU?
« Svar #1 på: Mars 18, 2019, 09:55:23 am »
Fornøyd med radioen?
Det er 4w på SSB på den?

Ser jo som sagt etter en ny og blir ikek helt enig med meg selv :)

*

Utlogget Ole-A. Basmoen

• #GeekLife
    • Vis profil
    • Basmoen.com
  • Kallenavn på CB: 082
  • Amatørsignatur: N/A
« Svar #2 på: Mars 21, 2019, 10:22:23 am »
Fornøyd med radioen?
Det er 4w på SSB på den?

Ser jo som sagt etter en ny og blir ikek helt enig med meg selv :)

Jeg er utrolig fornøyd med min PJ2. Dette er den andre jeg eier (har lånt ut den første jeg kjøpte på ubestemt tid ;) )

Den er meget enkel i betjening, selv når man kjører, og den er stabil på frekvens.
Ikke blir den utrolig varm heller (så lenge den er orginal) så det går å montere den i dashen. (Kan legge ved bilde litt senere)

Har målt min med eksternt meter, og ved 12.2V går radioen ut med 4w AM/FM og peaker på ca 12w på sidebåndene.

Lydkvaliteten i den er også overraskende god.
Min står jo mintert i dashen under den vanlige FM radioen, og enda hører jeg godt hva andre
sier selv om jeg ikke har ekstern høyttaler tilkoblet (skal montere etterhvert da)
Den orginale mikrofonen på den siste produksjonen av PJ2 må ha en ørliten modifikasjon
for å bli optimal, men ellers er denne også utrolig bra (men en forsterkermikk er å foretrekke)
Modifiseringen er bare å lage litt bedre hull i dekslet da det som er der fra før er litt for lite.

PJ2 sies jo å vere den siste skikkelige Presidenten, og det vli jeg også tru på.

Den er dessverre vanskelig å få tak i ny i dag siden den ikke produseres lenger,
og de som selger en brukt vet hva disse radioene er verdt. Så du må nok belage deg
på å måtte punge ut litt for en slik. For meg er den verdt hver eneste krone.

For sammenligningsgrunnlag til denne har jeg AT-6666, Lincoln (1.gen), Lincoln 2 (solgt), Danita 2000 (solgt) Jackson (1gen) (Solgt)
Og eneste som for meg måler seg med PJ1 og også overgår denne er 1.gen av Jackson. Men det er også en helt annen klasse av radioer ;)

Håper du finner deg en god radio som også du kan bruke langt og lenge!
Grunnlegger og initiativtaker bak CBRadio.no CBFroum.no

Kjent som "Panservogna" på 11-meter'n

www.cbradio.no www.basmoen.com

*

Utlogget KRÅKÅ

• *
  • Radioaktiv!
    • Vis profil
  • Kallenavn på CB: KRÅKÅ
« Svar #3 på: Februar 11, 2021, 07:23:58 pm »
Foreløpig en Thunderpole T-2000 med en bil pisk og magnet fot, pent slenget ut på terrassen. Skal relativt snart få montert opp en Sirio Boomerang 27 antenne.

Men jeg har ikke fått brukt utstyret noe særlig da jeg nylig har begynt med radio igjen etter 100års fravær.  ;D så vi får se om dette blir en helt ok rimelig hobby, eller en som koster meg skjorta i utbytting av utstyr over tid  :P