<-Panservogna->

Lufta er for alle!

<-Panservogna->

· 2 · 377
*

Utlogget Ole-A. Basmoen

• #GeekLife
    • Vis profil
    • Basmoen.com
  • Kallenavn på CB: Panservogna
  • Amatørsignatur: N/A
<-Panservogna->
« på: Februar 28, 2019, 10:59:56 am »
Jeg fyrer løs den første tråden her under presentasjoner  :P

Jeg er Ole-Anders Basmoen, også kjent som "Panservogna" på luften.

Selv om jeg har stusset borti CB'en mange ganger oppigjennom årene, og oppvokst med en far og en onkel som var meget aktive på 11-meter'n i sin tid, tok ikke jeg opp denne hobbyen før våren 2013.
Men, siden den gang har det bare gått slag i slag og interessen har bere vokst siden. Man kan nesten si at jeg fikk litt blod på tann etter denne fantastiske hobbyen!

Den første radioen jeg kjøpte var en Danita 2000 Multi med en MAAS KM-100 antenne. Begge deler kjøpt på TV-Boden på Svinesund, og det ble montert så fort jeg parkerte hjemme. Og, ja resten er vel egentlig historie...

Jeg er en av dem som kun har radio i bilen, derfor er jeg ikke på luften så mye som jeg kanskje skulle ønske, men så fort jeg sitter i bilen er radioen slått på.
Det fine med å vere mobil er at man enkelt kan flytte seg mellom gode posisjoner og også nå nye kontakter når man er ute og kjører.

Jeg ferdes hovedsakelig i Østfold og kan sees og høres her fra tid til annen.
Ser dere en rød 1.gen V70 med en Sirio Performer 5000 midt på taket så er det bare meg :)

Som en følge av at interessen min økte drastisk satt jeg og så at radiomiljøet var spredd utover MANGE grupper på facebook. Noen lukkede, noen åpne, men fortsatt veldig uoversiktlig.
Det var noen aktiviteter på luften her, noen der og også noen der borte. Jeg syntes det ble vanskelig å holde en form for oversikt over hva som skjedde hvor, og selv om det også var andre sider på facebook som tok for seg 11-meter'n var det ingen som gjorde det jeg ønsket å finne. Dermed var CBRadio Norge et faktum.
Jeg tenker jeg skriver mer om CBRadio.no CBForum.no etc på et senere tidspunkt.

Skulle dere ha noen spørsmål til meg, er det bare å fyre løs! Kommentar, PM, epost blir besvart :D
Grunnlegger og initiativtaker bak CBRadio.no CBFroum.no

Kjent som "Panservogna" på 11-meter'n

www.cbradio.no www.basmoen.com

*

Utlogget Ole-A. Basmoen

• #GeekLife
    • Vis profil
    • Basmoen.com
  • Kallenavn på CB: Panservogna
  • Amatørsignatur: N/A
Sv: <-Panservogna->
« Svar #1 på: Juli 19, 2019, 08:52:15 pm »
Tenkte jeg kunne oppdatere med hva radioer etc jeg sitter med og bruker pr. i dag:

**Radio:
President Jackson 2 ASC (2 stykk, en på utlån i Mysen)
AT-6666 (På utlån for sommeren)
President Lincoln (1.gen) (Lagt bort i påvente av service)
**Antenne:
Sirio Performer 5000 PL (Montert på bilen og i aktiv bruk)
Venom 5/8 antenne (brukes "mobilt" av og til)
**Annet:
"SWR 171" SWR meter (Hele tiden montert sammen med radio i bilen)
K-PO 10A 230v/12v power.

PJ2 er nok min hittil favoritt radio, iallefall når det kommer til bruk i bil.
God lyd, og meget enkel betjening gjør den til en meget praktisk radio å ha i bilen.
Den er også prdusert i 1DIN størrelse, så den er ganske så enkel å få montert i dashen
dersom man ikke ønsker å feks ha den på siden av midtkonsollen som mange har.

P-5000 antennen er jeg så fornøyd med, at når jeg hadde et uhell med den første, gikk jeg sporenstreks og kjøpte meg en til uten å nøle.
Denne antennen har gitt meg mye glede, og kunne ikke tenke meg å kjøpe noe annet til  bilbruk sånn helt med det første.

Har hatt en del radioer etc som er solgt videre også, men trur ikke jeg gidder å liste opp dem her. Kanskje dette kommer på min personlige nettside en eller annen gang i stedet.
Grunnlegger og initiativtaker bak CBRadio.no CBFroum.no

Kjent som "Panservogna" på 11-meter'n

www.cbradio.no www.basmoen.com